Publicaties
Boeken en artikels in internationale, gereviewde tijdschriften en reeksen
145. D. Pollefeyt, Godsdienstonderwijs en de Identiteit van Katholieke Scholen Vandaag, in Collationes 53 (2023), p. 387-423, (Online)
144. D. Pollefeyt, Giving the Bible a Future: an Encounter between Biblical Studies and Moral Theology, in B. Lemmelijn, M. Ibita, D. Kurek-Chomycz & S. Whitear et al. (ed.), Kindness, Courage, and Integrity in Biblical Texts and in the Politics of Biblical Interpretation Festschrift Reimund Bieringer, 2023, (Online)
143. D. Pollefeyt, K. Deburchgraeve & M. Mund, Introduction, From Interreligious Learning to Interworldview Education, in D. Pollefeyt (ed.), From Interreligious Learning to Interworldview Education (BETL), Leuven, Peeters, 2023, p. 1-10, (Online)
142. D. Pollefeyt (ed.), From Inter-religious Learning to Inter-Worldview Education, (BETL), Leuven, Peeters, 2023, 272 blz. (Online)
140. D. Pollefeyt, F. Van Rooij & J. Bouwens, The Charism Scale. Assessing the Characteristics of Marist Education in the Champagnat Tradition, in Journal of Empirical Theology (2022), p. 1-27, (Online)
138. D. Pollefeyt, Religious Education: Measuring Impact and the Impact of Measuring. Recent Developments in Catholic Religious Education in Flanders, in F. Schweitzer R. Freathy, S. G. Parker, H. Simojoki (Ed.), How to Improve Religious Education Through Teacher Training: Experiences and Insights From European Countries Münster, Waxmann, 2022, p. 107-126, (Online)
137. L. De Wildt, L. Nijssen, C. Devogelaere, S. Aupers, R. Bieringer & D. Pollefeyt, The Bible Goes ‘Pop’: Media users relating the Bible to contemporary media forms, in Journal of Contemporary Religion, (submitted),
136. D. Pollefeyt & J. Bouwens, The Profile of Priests Involved in Catholic Education in Victoria. Analysis of Aggregated ECSI Research Data 2011-2018, in B. Reed & P. Sharkey (Ed.), Embracing the Vatican II mission for education. Essays in honour of Tom Doyle AO, Australia, Garatt Publishing, 2022, p. 177-220, (Online)
134. D. Pollefeyt & O. Sultan, EDUC8 – Educate to Build Resilience Project Can Contribute to Countering Radicalization and Polarization, in Horizon Insights 4(3) (2021), p. 1-7, (Online)
132. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Face 2 Face, Dialogue d’un Point de Vue Catholique, Livre de L’enseignant, online, Beyond the Horizon, 2021, 155 blz. (Online)
131. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Face 2 Face, Dialogue d’un Point de Vue Catholique, Livre de L’élève, online, Beyond the Horizon, 2021, 75 blz. (Online)
130. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Face 2 Face, Catholics in Encounter, Teacher’s book, online, Beyond the Horizon, 2021, 156 blz. (Online)
129. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Face 2 Face, Catholics in Encounter, Student’s book, online, Beyond the Horizon, 2021, 76 blz. (Online)
128. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Face 2 Face, Dialoog vanuit Katholiek Perspectief, Handleiding voor de Leerkracht, online, Beyond the Horizon, 2021, 163 blz. (Online)
127. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Face 2 Face, Dialoog vanuit Katholiek Perspectief, Handleiding voor de Leerling, online, Beyond the Horizon, 2021, 76 blz. (Online)
126. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Catholicisme, In Dans le Magnifique Jardin des Religions/Philosophies, Une Perspective de L’intérieur, Livre de L’enseignant, online, Beyond the Horizon, 2021, p. 32-55, (Online)
125. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Catholicisme, In Dans le Magnifique Jardin des Religions/Philosophies, Une Perspective de L’intérieur, Livre de L’élève, online, Beyond the Horizon, 2021, p. 23-39, (Online)
124. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Catholicism, In In the Wonderful Garden of Religious/Philosophies, An Inner Perspective, Teacher’s Book, online, Beyond the Horizon, 2021, p. 32-54, (Online)
123. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Catholicism, In In the Wonderful Garden of Religious/Philosophies, An Inner Perspective, Student’s Book, online, Beyond the Horizon, 2021, p. 24-39, (Online)
122. D. Pollefeyt, L. Deflem & E. Van Noten, Katholicisme, In In de Fascinerende Tuin van Religies/Levensbeschouwingen, Een Binnenperspectief, Handleiding voor de Leerkracht, online, Beyond the Horizon, 2021, p. 32-55, (Online)
121. D. Pollefeyt. L. Deflem & E. Van Noten, Katholicisme, In In de Fascinerende Tuin van Religies/Levensbeschouwingen, Een Binnenperspectief, Handleiding voor de Leerling, online, Beyond the Horizon, 2021, p. 24-40, (Online)
120. D. Pollefeyt, Teaching the Unteachable or Why Too Much Good is Bad. Religious Education Catholic Schools Today, in Religions 12(10) (2021), (Online)
119. D. Pollefeyt & J. Hendrickx, Letter & Geest. Christelijke ingrediënten voor actueel godsdienstonderwijs. Deel I: eerste graad secundair onderwijs, Antwerpen, Halewijn, 2021, (Online)
118. D. Pollefeyt & J. Hendrickx, Letter & Geest. Christelijke ingrediënten voor actueel godsdienstonderwijs. Deel II: tweede graad secundair onderwijs, Antwerpen, Halewijn, 2021, (Online)
116. D. Pollefeyt & J. Hendrickx, Letter & Geest. Christelijke ingrediënten voor actueel godsdienstonderwijs. Deel III: derde graad secundair onderwijs, Antwerpen, Halewijn, 2020, (Online)
115. R. Horner, D. Pollefeyt, J. Bouwens, T. Brown, C. Jacobs-Vandegeer, M-L. Heaney and M. Buchanan, Openness to Faith as a Disposition for Teachers in Catholic Schools, in International Journal of Practical Theology 24(2) (2020), p. 231-251, (Online)
114. D. Pollefeyt & M. Richards, The living art of religious education: a paradigm of hermeneutics and dialogue for RE at faith schools today, in British Journal of Religious Education 41(3) (2020), p. 313-324, (Online)
112. D. Pollefeyt, Artikel 24 van de Belgische Grondwet en de blijvende waarde van de huidige levensbeschouwelijke vakken. Een antwoord aan Patrick Loobuyck of de analyse van een ideologisch construct, in TORB 5, (2019-2020), 421-430 blz. (Online)
111. D. Pollefeyt, Religious education as opening the hermeneutical space, in Journal of Religious Education (2020), p. 115–124, (Online)
110. D. Pollefeyt, Hermeneutical Learning in Religious Education, in Journal of Religious Education 68(1) (2020), p. 1-11, (Online)
109. D. Pollefeyt, Hermeneutisch leren in het vak godsdienst, in M. Van Dijk-Groeneboer et al. (ed.), Handboek Vakdidactiek Levensbeschouwing & Religie, Leven leren vanuit je wortels, online uitgave, 2020, p. 187-200, 541 blz. (Online)
105C. R. Bieringer, P. De Mey, M.S. Ibita & D. Pollefeyt (ed.), Preface, in R. Bieringer, P. De Mey, M.S. Ibita & D. Pollefeyt (ed.), The Spirit, Hermeneutics, and Dialogues (Annua Nuntia Lovaniensis, 76), Leuven, Peeters, 2019, p.vii-xi, (Online)
105B. R. Bieringer, P. De Mey, M.S. Ibita & D. Pollefeyt (ed.), Spirit, Hermeneutics, and Dialogues: Exploring Their Interconnectedness, in R. Bieringer, P. De Mey, M.S. Ibita & D. Pollefeyt (ed.), The Spirit, Hermeneutics, and Dialogues (Annua Nuntia Lovaniensis, 76), Leuven, Peeters, 2019, p. 3-8, (Online)
105A. R. Bieringer, P. De Mey, M.S. Ibita & D. Pollefeyt (ed.), The Spirit, Hermeneutics, and Dialogues, (Annua Nuntia Lovaniensis, 76), Leuven, Peeters, 2019, 233 blz. (Online)
102. D. Pollefeyt, Foreword, in Beyond Intolerance. Towards a Paradigm Shift for Religious Pedagogy in Nigeria, USA, XLibris, 2018, p. xv-xvi, (Online)
101. D. Pollefeyt, Meer dan een museumcatalogus. De bijdrage van de levensbeschouwelijke vakken aan de kunst van het vredevol samenleven, in Collationes 47(3) (2017), p. 271-288, (Online)
100. L. Boeve, J. Mettepenningen & D. Pollefeyt, Liefde in tijden van katholieke dialoogschool, Antwerpen, Halewijn, 2017, 80 blz. (Online)
99. D. Pollefeyt, J. Bouwens & P. Vereecke, Katholieke dialoogschool. Wissel op de toekomst, Antwerpen, Halewijn, 2017, 184 blz. (Online)
96. D. Pollefeyt, J. Bouwens & J. Mettepenningen, Katholieke Dialoogschool. Eigentijds Tegendraads, 2016, Antwerpen, Halewijn, 2016, 72 blz. (Online)
90. D. Pollefeyt & J. Bouwens, Identity in Dialogue. Assessing and Enhancing Catholic School Identity. Research Methodology and Research Results in Catholic Schools in Victoria, Australia, (Christian Religious Education and School Identity), Zürich – Berlin, LIT Verlag, 2014, 472 blz. (Online)
89. H. Derroitte, G. Meyer, D. Pollefeyt & B. Roebben, Religious Education at Schools in Belgium, in M. Rothgangel, R. Jackson & M. Jäggle (ed.), Religious Education at Schools in Europe (Volume 2: Western Europe), Vienna, Vienna University Press, 2014, p. 43-63, (Online)
88. D. Pollefeyt, Thomas. Godsdienstonderwijs op het Internet, in Collationes 44(1) (2014), p. 87-94, (Online)
87. K. Krysinska, K. De Roover, J. Bouwens, E. Ceulemans, J. Corveleyn, J. Dezutter, B. Duriez, D. Hutsebaut & D. Pollefeyt, Measuring Religious Attitudes in Secularized Western European Context. A Psychometric Analysis of the Post-Critical Belief Scale, in International Journal for the Psychology of Religion 24(4) (2014), p. 263-281, (Online)
76. R. Henckens, D. Pollefeyt, D. Hutsebaut, J. Maex & E. De Boeck, Geloof in kinderen? Levensbeschouwelijke groei bij kinderen in kaart gebracht. Opzet, methode en resultaten van empirisch onderzoek bij leerkrachten rooms-katholieke godsdienst en hun leerlingen in de derde graad lager onderwijs en de eerste graad secundair onderwijs, (Instrumenta Theologica), Leuven, Peeters, 2011, 187 blz. (Online)
75. D. Pollefeyt & D. Bolton, Paul, Deicide and the Wrath of God: a Hermeneutical Approach to 1 Thess 2:14-16, in T.G. Casey & J. Taylor (ed.), Paul in His Jewish Matrix, Rome, Gregorian and Biblical Press, 2011, p. 229-257, (Online)
73. D. Pollefeyt, Interreligious Dialogue Beyond Absolutism, Relativism and Particularism. A Catholic Approach to Religious Diversity, in J. Roth & L. Grob (ed.), Encountering the Stranger. A Jewish, Christian, Muslim Trialogue Washington, University of Washington Press, 2012, p. 245-259, (Online)
72B. D. Pollefeyt & R. Bieringer, The Role of Biblical and Religious Education Reconsidered. Risks and Challenges in Teaching the Bible, in R. Bieringer & M. Elsbernd (ed.), Normativity of the Future. Reading Biblical and Other Authoritative Texts in an Eschatological Perspective, Leuven-Paris-Walpole (MA), Peeters, 2010, p. 377-402, (Online)
69A. D. Pollefeyt & M. Moyaert (ed.), Never Revoked. "Nostra Aetate" as Ongoing Challenge Jewish-Christian Dialogue, (Louvain Theological & Pastoral Monographs, 40), Leuven-Parijs-Walpole (MA), Peeters; Grand Rapids (MI)-Cambridge, Eerdmans, 2010, 186 blz. (Online)
68B. A. Dillen & D. Pollefeyt, Children's Studies and Theology: An Hermeneutics of Complexity, in A. Dillen & D. Pollefeyt (ed.), Children's Voices. Children's Perspectives in Ethics, Theology and Religious Education (BETL, 230), Leuven, Peeters, 2009, p. 1-14, (Online)
68A. A. Dillen & D. Pollefeyt (ed.), Children's Voices. Children's Perspectives in Ethics, in Theology and Religious Education (BETL, 230), 2009, Leuven, Peeters, 450 blz. (Online)
65. H. Lombaerts & D. Pollefeyt, Pensées neuves sur le cours de religion, (collection Haubans, 3), Brussel, Lumen Vitae, 2009, 112 blz. (Online)
63. D. Pollefeyt, Belgium: the Hermeneutic-communicative Model: a Feasible Option?, in H.G. Ziebertz & U. Riegel (ed.), How Teachers in Europe Teach Religion. An International Empirical Study in 16 Countries (International Practical Theology, 12), Berlijn, LIT Verlag, 2009, p. 31-43, (Online)
62. D. Pollefeyt, Difference Matters. A Hermeneutic-Communicative Concept of Didactics of Religion in a European Multi-Religious Context, in Journal of Religion Education 56(1) (2008), p. 9-17, (Online)
58. D. Pollefeyt, The Difference of Alterity. A Religious Pedagogy for an Interreligious and Interideological World, in J. De Tavernier et al. (ed.), Responsibility, God and Society. Festschrift Roger BURGGRAEVE (BETL, 217), Leuven, Peeters, 2008, p. 305-330, (Online)
56. M. Moyaert & D. Pollefeyt, Leren aan de werkelijkheid: naar een vruchtbaar gesprek tussen theologie en religiestudies, in M. Lamberigts & L. Kenis (ed.), Quo vadis theologia? Theologie en religiewetenschap in Leuven Antwerpen, Halewijn, 2008, p. 69-84, (Online)
54B. D. Pollefeyt, Religious Education and the Opportunities and Challenges of Interreligious Learning, in D. Pollefeyt (ed.), Interreligious Learning (BETL, 201), Leuven, Peeters, 2007, 340 blz., p. xi-xxv, (Online)
54A. D. Pollefeyt (ed.), Interreligious Learning, (BETL, 201), Leuven, Peeters, 2007, 340 blz. (Online)
52. D. Pollefeyt, Fonder la vie entre source et horizon, in A. Join-Lambert (ed.), Enseignement de la religion et expérience spirituelle (La collection Haubans, 2), Brussel, Lumen Vitae, 2007, p. 33-62, (Online)
51. D. Pollefeyt, Developing Criteria for Religious and Ethical Teaching of the Holocaust, in M. Goldenberg & R.L. Millen (ed.), Testimony, Tensions, and Tikkun. Teaching the Holocaust in Colleges and Universities (The Pastora Goldner Series in Post-Holocaust Studies), Washington & London, University of Washington Press, 2007, p. 172-187, (Online)
50. R. Bieringer & D. Pollefeyt, Wie zeggen de films dat Ik ben? Jezusfilms als actuele uitdagingen tot geloofscommunicatie rond Jezus' leven, lijden en sterven, in Collationes. Tijdschrift voor theologie en pastoraal 36(1) (2006), p. 31-64, (Online)
45. D. Pollefeyt & R. Bieringer, The Role of the Bible in Religious Education Reconsidered Risks and Challenges in Teaching the Bible, in International Journal of Practical Theology 9(1) (2005), p. 117-139, (Online)
43. A. Dillen & D. Pollefeyt, Family Education and Adolescents' Approaches to Religion, in Journal of Empirical Theology 18(2) (2005), p. 205-234, (Online)
41. D. Pollefeyt, Religious and Ethical Teachings after the Holocaust, in E. Fried (ed.), Beyond the Never Agains (Stockholm International Forum Series), Stockholm, Swedish Government, 2005, p. 265-268, (Online)
40C. H. Lombaerts & D. Pollefeyt, The Emergence of Hermeneutics in Religious Education Theories: An Overview, in H. Lombaerts & D. Pollefeyt (ed.), Hermeneutics and Religious Education (BETL, 180), Leuven, Peeters, 2004, p. 3-53, (Online)
40B. H. Lombaerts & D. Pollefeyt, Foreword, in H. Lombaerts & D. Pollefeyt (ed.), Hermeneutics and Religious Education (BETL, 180), Leuven, Peeters, 2004, p. 1-6, (Online)
40A. H. Lombaerts & D. Pollefeyt (ed.), Hermeneutics and Religious Education, (BETL, 180), Leuven, Peeters, 2004, 427 blz. (Online)
37. D. Pollefeyt, D. Hutsebaut, H. Lombaerts, M. De Vlieger, A. Dillen, J. Maex & W. Smit, Godsdienstonderwijs uitgedaagd. Jongeren en (inter)levensbeschouwelijke vorming in gezin en onderwijs. Opzet, methode en resultaten van empirisch onderzoek bij leerkrachten rooms-katholieke godsdienst en leerlingvan de derde graad secundair onderwijs in Vlaanderen, (Instrumenta Theologica, 26), Leuven, 2004, 552 blz. (Online)
36. R. Bieringer & D. Pollefeyt, L'avenir de la Bible. Risques et possibilités pour l'education biblique, in Bijdragen. Tijdschrift voor filosofie en theologie 65(4) (2004), p. 393-416, (Online)
32. D. Pollefeyt, M. De Vlieger & W. Smit, Interreligious Education: Beyond Mono- and Multi-Religious Learning?, in J. Lasonen & L. Lestinen (ed.), Teaching and Learning for Intercultural Understanding, Human Rights and a Culture of Peace 2003, Jyväskuylä , University Press of Jyväskylä, (Online)
30. D. Pollefeyt & M. Moyaert, Interreligieuze dialoog en/als toekomst van de theologie, in Tijdschrift voor theologie 42(4) (2002), p. 348-354, (Online)
24. J. Haers, D. Pollefeyt & J. Hennion, An Integrated, Web-Supported Self-Study Programm for the Courses 'Topics in Religious Studies' at all the Faculties of the Katholieke Universiteit Leuven, Belgium, in D. Hardy (ed.), Wiring the Ivory Tower. Linking Universities across Europe. Proceedings of the EADTU Millennium Conference from 28 to 30 September 2000, Paris, Heerlen, EADTU, 2001, p. 256-260, (Online)
13A. M. Hayse, D. Pollefeyt, J. Colijn & M. Sachs–Littell (ed.), Hearing the Voices. Teaching the Holocaust to Future Generations, (Selected papers of the 27th international annual scholars' conference on the holocaust and the churches, March 2 4, 1997, Tampa, U.S.A.), Merion, Westfield International Press, 2000, (Online)
Boeken en artikels in andere wetenschappelijke tijdschiften
149. O. Agirdag, E. Claes, T. De Laet, K. De Witte, L. Godderis, B. Henkens, G. Kelchtermans, J. Masschelein, E. Peters, D. Pollefeyt, S. Van Ruyskensvelde, E. Vanassche & K. Willems, De toekomst van het leraarschap (m/v/x): Een perspectief voorbij de tekorten. Visietekst door een Metaforum-werkgroep, voorgesteld op 6 december 2023, Metaforum-werkgroep, KU Leuven, 2023, 21 blz. (Online)
148. D. Pollefeyt, ECSI @ KU Leuven. A response to Review of the Religious Education Curriculum for Catholic Schools in the Archdiocese of Melbourne, Leuven, KU Leuven, 2023, 17 blz. (Online)
145. D. Pollefeyt, ZER (Zelfevaluatierapport) en Opvolgingsrapport ZER Educatieve Master godsdienst, accreditatie 2023, Leuven, KU Leuven, 2023, 32 blz. (Online)
144. D. Pollefeyt & B. Willemen, Het Catechumenaat. Verleden, heden en toekomst. Le Catéchuménat. Hier, aujourd'hui et demain, uitgave naar aanleiding van de 21 academische zitting ter ere van het 50-jarig bestaan van de Orde van Dienst van de initiatie van volwassenen, KU Leuven, Faculteit Theologie en Religiewetenschappen, 2023, 82 blz. (Online)
141. D. Pollefeyt, Personalisme in theologie, filosofie en christelijke godsdienstpedagogiek, in Orthodox Theologisch Instituut Heilige Apostel Paulus, Orthodox Onderricht en Persoonsontwikkeling Jubileumboek 30 jaar Orthodox Theologisch Instituut Heilige Apostel Paulus 1991-2021, Gent, Verbeke, 2021, p. 17-25, (Online)
140. D. Pollefeyt & J. Bouwens, What does Catholic mean today?, in The Tablet 13 februari 2016, p. s4-s5, (Online)
138. D. Pollefeyt, Stoutmoedig geloof, in E. Vromman, Passie en twijfel, het geloof van een godsdienstleerkracht, Antwerpen, Halewijn, 2020, p. 115-119, (Online)
135. D. Pollefeyt & H. Van Renterghem, Leerplan rooms-katholieke godsdienst: de ontdekking van de binnenkant. Het vak rooms-katholieke godsdienst vandaag, in C. Van Kerckhove, K. De Maegd, F. Stappaerts, P. Dalkiran & J. Van Poucke, Hebben ze zin? Levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs Antwerpen & Apeldoorn, 2019, p. 57-62, (Online)
134. D. Pollefeyt, Ook nieuwe missionarissen hebben kritische theologie nodig, in De Standaard 3 maart 2017, 4 blz. (Online)
132. D. Pollefeyt, Bijbeldidactiek.be, in Narthex 15(4) (2015), p. 87, (Online)
128. D. Pollefeyt & E. De Boeck, Inleiding, in D. Pollefeyt & E. De Boeck, Anders kijken. Levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs vandaag, Thomas, KU Leuven, 2015 (ebook), p. 5-7, (Online)
127. D. Pollefeyt & E. De Boeck, Anders kijken. Levensbeschouwelijke vakken in het onderwijs vandaag, Thomas, KU Leuven, 2015 (ebook), 94 blz. (Online)
126. D. Pollefeyt et al. (ed.), Land in zicht 3B Leerwerkboek, Mechelen, Plantyn, 2012, 116 blz. (Online)
125 . D. Pollefeyt et al. (ed.), Land in zicht 3A Leerwerkboek, Mechelen, Plantyn, 2011, 112 blz. (Online)
124. D. Pollefeyt et al. (ed.), Land in zicht 2B Leerwerkboek, Mechelen, Plantyn, 2012, 100 blz. (Online)
123. D. Pollefeyt et al. (ed.), Land in zicht 2A Leerwerkboek, Mechelen, Plantyn, 2011, 97 blz. (Online)
122. D. Pollefeyt et al., Land in Zicht Leerwerkboek 6, Mechelen, Plantyn, 2014, (Online)
121. D. Pollefeyt et al., Land in Zicht Leerwerkboek 5, Mechelen, Plantyn, 2014, (Online)
120. D. Pollefeyt et al., Land in Zicht Leerwerkboek 4, Mechelen, Plantyn, 2014, (Online)
117. D. Pollefeyt, Tussen verleiding en weerstand. Over de consumptie van teksten, in X., Vriendschap in een boek Herent, Peeters, 2014, p. 133-140, (Online)
116. D. Pollefeyt et al., Land in Zicht 6B, Mechelen, Plantyn, 2014, (Online)
115. D. Pollefeyt et al., Land in Zicht 6A, Mechelen, Plantyn, 2014, (Online)
114. D. Pollefeyt et al., Land in Zicht 5B, Mechelen, Plantyn, 2014, (Online)
113. D. Pollefeyt et al., Land in Zicht 5A, Mechelen, Plantyn, 2014, (Online)
112. D. Pollefeyt, Met stille maar diepe glans. Afscheid van professor Lambert Leijssen, in Areopaag (2013), p. 106-108, (Online)
110. D. Pollefeyt et al., Land in Zicht 4B, Mechelen, Plantyn, 2013, (Online)
109. D. Pollefeyt et al., Land in Zicht 4A, Mechelen, Plantyn, 2013, (Online)
108. D. Pollefeyt et al., Zelfevaluatierapport Onderwijs. Faculteit Theologie en Religiewetenschappen, Katholieke Universiteit Leuven, Leuven, Faculteit Theologie en Religiewetenschappen, 2013, 178 blz. (Online)
106. D. Pollefeyt, Luister van het leven. Hedendaags hermeneutisch-communicatief godsdienstonderwijs, in Narthex 13(1) 2013, p. 62-68, (Online)
105. D. Pollefeyt et al., Caleidoscoop 3. Leerboek Godsdienst ASO. Handboek en Werkboek, Mechelen, Plantyn, 2012, 149 blz. (Online)
104 . D. Pollefeyt et al., Caleidoscoop 2. Handboek en Werkboek, Mechelen, Plantyn, 2011, (Online)
103B. D. Pollefeyt & E. De Boeck (ed.), Tegen-woordig. Jeugd en geloofscommunicatie vandaag, in D. Pollefeyt & E. De Boeck (ed.), Tegen-woordig. Jeugd en geloofscommunicatie vandaag Leuven - Den Haag, Acco, 2012, p. 7-12, (Online)
103A. D. Pollefeyt & E. De Boeck (ed.), Tegen-woordig. Jeugd en geloofscommunicatie vandaag, Leuven - Den Haag, Acco, 2012, 150 blz. (Online)
97. D. Pollefeyt et al. (ed.), Caleidoscoop 1. Leerboek godsdienst A-stroom, Mechelen, Plantyn, 2010, 169 blz. (Online)
96. D. Pollefeyt et al. (ed.), Caleidoscoop 1. Werkboek godsdienst A-stroom, Mechelen, Plantyn, 2010, 129 blz. (Online)
95. D. Pollefeyt et al. (ed.), Land in zicht. Handleiding 1A. Godsdienst voor het basisonderwijs, Mechelen, Plantyn, 2010, 232 blz. (Online)
94. D. Pollefeyt et al. (ed.), Land in zicht. Leerwerkboek 1A. Godsdienst voor het basisonderwijs, Mechelen, Plantyn, 2010, 80 blz. (Online)
93. R. Bieringer & D. Pollefeyt, Lijden en zingeving. Jezusfilms en hun interpretatie van Jezus' lijden, in R. Bieringer (ed.), Dialoog en participatie. Over hedendaagse uitdagingen van het Christelijk geloof, Leuven - Den Haag, Acco, 2010, p. 109-126, (Online)
92. R. Bieringer & D. Pollefeyt, De Bijbel, een heilig boek?, in R. Bieringer (ed.), Dialoog en participatie. Over hedendaagse uitdagingen van het Christelijk geloof, Leuven - Den Haag, Acco, 2010, p. 33-54, (Online)
89. D. Pollefeyt et al. (ed.), Caleidoscoop 4. Leerboek Godsdienst 4 ASO, Mechelen, Plantyn, 2009, 148 blz. (Online)
88. D. Pollefeyt et al. (ed.), Caleidoscoop 4. Handleiding Godsdienst 4 ASO, Mechelen, Plantyn, 2009, 530 blz. (Online)
87B. D. Pollefeyt & E. De Boeck, Wil er iemand mijn Messias zijn? Nieuwe verlossers en hedendaagse spirituele meesters, in D. Pollefeyt & E. De Boeck (ed.), (Nikè-Reeks: theologische, liturgische en pastorale publikaties, 56), Leuven - Den Haag, Acco, 2010, p. 7-12, (Online)
87A. D. Pollefeyt & E. De Boeck (ed.), Wil er iemand mijn Messias zijn? Nieuwe verlossers en hedendaagse spirituele meesters, in (Nikè-Reeks: theologische, liturgische en pastorale publikaties, 56), Leuven - Den Haag, Acco, 2010, 150 blz. (Online)
86. D. Pollefeyt, Hoe aan onze (klein)kinderen uitleggen dat Sinterklaas (niet) bestaat? Over levensbeschouwelijke en religieuze maturiteit, in H-Ogelijn Tijdschrift 17(1) (2009), p. 31-35, (Online)
85B. D. Pollefeyt, Wanneer catechese tot volwassenheid komt, in D. Pollefeyt (ed.), (Leuvense Cahiers voor Praktische Theologie, 10), Antwerpen, Halewijn, 2009, p. 5-16, (Online)
85A. D. Pollefeyt (ed.), Als catechese tot volwassenheid komt, in (Leuvense Cahiers voor Praktische Theologie, 10), Antwerpen, Halewijn, 2009, 275 blz. (Online)
84. D. Pollefeyt et al. (ed.), Identiteit in diversiteit. Inspiratie voor katholieke lerarenopleidingen, Brussel, Licap, 2009, 60 blz. (Online)
83. D. Pollefeyt, E. De Bruyne & L. Rogge, Caleidoscoop 6. Leerboek Godsdienst 6 ASO, Mechelen, Wolters-Plantyn, 2008, 175 blz. (Online)
82. D. Pollefeyt, E. De Bruyne & L. Rogge, Caleidoscoop 6. Handleiding Godsdienst 6 ASO, Mechelen, Plantyn, 2008, 500 blz. (Online)
80. D. Pollefeyt, E. De Bruyne & L. Rogge, Caleidoscoop 5. Leerboek Godsdienst 5 ASO, Mechelen, Wolters-Plantyn, 2007, 176 blz. (Online)
79. D. Pollefeyt, E. De Bruyne & L. Rogge , Caleidoscoop 5. Handleiding Godsdienst 5 ASO, Mechelen, Wolters-Plantyn, 2007, 612 blz. (Online)
77. D. Pollefeyt, Het hermeneutisch-communicatief model van het godsdienstonderwijs, in Oriëntaties voor de parochiepastoraal 1 (2007), p. 4-9, (Online)
75B. D. Pollefeyt & E. De Boeck, Niet los van God. Inleiding, in D. Pollefeyt & E. De Boeck (ed.), Niet los van God? Geloof en wetenschap Leuven, Acco, 2007, p. 9-16, (Online)
75A. D. Pollefeyt & E. De Boeck (ed.), Niet los van God? Geloof en wetenschap, Leuven, Acco, 2007, 359 blz. (Online)
74. D. Pollefeyt, Hermeneutisch-communicatief godsdienstonderwijs in een notendop, in Catechetische Service 34(3) (2007), p. 14-16, (Online)
69. D. Pollefeyt & J. Verkoyen, myThomas: logboek voor leerlingen. Een handleiding, in Catechetische service 33(2) (2005), p. 10-16, (Online)
68. D. Pollefeyt, Uittocht en utopie. Een godsdienstpedagogiek voor een interreligieuze en interlevensbeschouwelijke wereld, in L. Braeckmans (ed.), Tussen uittocht, zingeving en utopie. Beschouwingen bij het schoolvak godsdienst, Tielt, LannooCampus, 2005, p. 39-67, (Online)
65. D. Pollefeyt, Het leven doorgeven. Religieuze traditie in de katholieke godsdienstpedagogiek. Ontwikkelingen en toekomstperspectieven, in H. Van Crombrugge & W. Meijer (ed.), Pedagogiek en traditie. Opvoeding en religie, Tielt, LannooCampus, 2004, p. 133-149, (Online)
62. M. Moyaert & D. Pollefeyt, De pedagogie tussen maakbaarheid en verbeelding, in Ethische perspectieven 14 (2004), p. 87-93, (Online)
61. D. Pollefeyt & R. Bieringer, De toekomst van de bijbel. Bijbelmoeheid: oorzaken en mogelijke remedies, in J. De Tavernier (ed.), De bijbel en andere heilige boeken: verhalen om van te leven?, Leuven, Acco, 2004, p. 19-47, (Online)
60B. I. Cornu & D. Pollefeyt, Religieus opvoeden tussen openheid en geslotenheid. Bijbels geloof in een Babelse wereld, in D. Pollefeyt (ed.), Leren aan de werkelijkheid. Geloofscommunicatie in een wereld van verschil (Nikè-Reeks: theologische, liturgische en pastorale publikaties, 49), Leuven - Leusden, Acco, 2003, p. 45-65, (Online)
60A. D. Pollefeyt (ed.), Leren aan de werkelijkheid. Geloofscommunicatie in een wereld van verschil, Leuven - Leusden, Acco, 2003, 222 blz. (Online)
52. J. Haers, D. Pollefeyt & J. Hennion, Ontwikkeling van een geïntegreerd begeleid zelfstudiepakket voor de vakken 'Vraagstukken godsdienst-wetenschappen' aan de KU Leuven, in Instrumenten voor begeleide zelfstudie (H-ogelijn Cahier), Leuven, Acco, 2000, p. 73-91, (Online)
15C. D. Pollefeyt, De holocaust in het godsdienstonderricht, in D. Pollefeyt & J. Bulckens (ed.), Niet lijdzaam toezien! Godsdienstige verwerking van lijden in de huidige (jongeren)cultuur (Nikè-Reeks: theologische, liturgische en pastorale publikaties, 34), Leuven & Amersfoort, Acco, 1995, p. 191-246, (Online)